Radeon RX 5700 vs. GeForce RTX 2060 Super: середній клас на стероїдах

Перша половина літа видалася дуже насиченою в плані анонсів різних ігрових компонентів. Відверто порадували обидва ключових розробника дискретної графіки. AMD представила відеокарти з 7-нанометровому GPU на базі нової графічної архітектурою RDNA. У свою чергу NVIDIA оновила GeForce RTX, запропонувавши модифіковані Super-версії з поліпшеною продуктивністю. Раціональні користувачі з особливим інтересом спостерігають за загостренням конкуренції в середньому класі. Прийшов час предметно розібратися в цьому питанні, оцінивши на що ж здатні Radeon RX 5700 і GeForce RTX 2060 Super.

AMD Radeon RX 5700

Обидва розробника практично одномоментно представили свої відеокарти. AMD запропонувала довгоочікувані новинки з 7-нанометровому процесорами Navi на базі архітектури RDNA (Radeon DNA), а NVIDIA модернізувала представлені раніше моделі на GPU з графічної архітектурою Turing.

Першими носіями RDNA стали відеокарти середнього класу - Radeon RX 5700 і Radeon RX 5700 XT. Ці моделі замінять адаптери Radeon RX Vega 56/64, які в цілому були цілком непогані, але висока собівартість виготовлення і зайва теплообільность утруднювали конкуренцію з рішеннями NVIDIA, особливо з появою серії GeForce RTX.

Radeon VII Radeon VII Radeon RX 5700 Radeon RX Vega 64 Radeon RX Vega 64 Radeon RX 590
Найменування кристала Vega 20 XT Navi 10 XT Navi 10 XL Vega 10 XT Polaris 30
Графічна архітектура GCN 5.1 RDNA RDNA GCN 5.0 GCN 4.0
Техпроцес виробництва 7 нм 7 нм 7 нм 14 нм 12 нм
Площа кристала 331 мм² 251 мм² 251 мм² 495 мм² 232 мм²
Кількість транзисторів, млрд 13,23 млрд. 10,3 млрд. 10,3 млрд. 12,5 млрд. 5,7 млрд.
Тактова частота GPU 1400/1750 МГц 1605/1755 МГц 1465/1625 МГц 1200/1536 МГц 1545 МГц
Потокові процесори 3840 2560 2304 4096 2304
Текстерні блоки 240 160 144 256 144
Блоки растеризації 64 64 64 64 32
Пам'ять (тип, об'єм) HBM2, 16 ГБ GDDR6, 8 ГБ GDDR6, 8 ГБ HBM2, 8 ГБ GDDR5, 8 ГБ
Шина пам'яті 4096 бит 256 бит 256 бит 2048 бит 256 бит
Ефективна тактова частота пам'яті 2000 МГц 14 000 МГц 14 000 МГц 1890 МГц 8000 МГц
Пропускна здатність пам'яті 1024 ГБ/c 448 ГБ/c 448 ГБ/c 483,8 ГБ/c 256 ГБ/c
Енергоспоживання, Вт 295 Вт 225 Вт 180 Вт 295 Вт 175 Вт

Обидві нові відеокарти засновані на графічному процесорі Navi 10. Старша модель містить 2560 обчислювача, 160 текстурних модулів і 64 растеризатора. У свою чергу для Radeon RX 5700 використовується GPU з функціональної формулою 2304/140/64. Кількісні показники на тлі таких для попередників може і не дуже вражають, однак RDNA істотно відрізняється від GCN, тому тут повинна спрацювати ставка на якість.

Нові графічні процесори виготовляються компанією TSMC по найбільш прогресивному 7-нанометровим техпроцесом. З цієї причини кремнієвий кристал має досить скромну площу - 251 мм², особливо з урахуванням того, що GPU містить 10,3 млрд. Транзисторів. Для порівняння, використовуваний для Radeon RX Vega 56/64 процесор Vega 10, має площу 495 мм² при 12,5 млрд. Транзисторів.

Розробникам вдалося в півтора рази збільшити продуктивність на один ват енергії, що витрачається. Це величезний стрибок в плані поліпшення енергоефективності. Молодша модель на базі Navi 10 укладається в тепловий пакет 180 Вт, старша - 225 Вт. Це особливо вражає на тлі 295 Вт у Radeon RX Vega 64.

Компанія AMD заявляє, що Navi 10 є 7-нанометровому чіпами вже другий генерації. Дійсно першими графічними процесорами, виконані за такими технологічним нормам, були Vega 20 для відеокарт Radeon VII, а також спеціалізованих обчислювачів серії Radeon Instinct.

Для Radeon RX 5700 і Radeon RX 5700 XT розробники AMD вперше почали використовувати оперативну пам'ять стандарту GDDR6. Перш для старших рішень застосовувалася багатошарова HBM2, яка пропонує хорошу пропускну здатність, але її ціна і складність компонування на одній підкладці з GPU помітно збільшували собівартість виготовлення графічного процесора. Перехід на GDDR6 в цьому класі пристроїв цілком виправданий. При наявності 256-бітової шини та ефективних робочих частот на рівні 14 000 МГц (1750 МГц) отримуємо пропускну здатність в 448 ГБ / c. Це можна порівняти з тим, що пропонувала дорога HBM2 в варіантах з Vega 56/64.


Radeon RX 5700 і Radeon RX 5700 XT стали першими на ринку відеокартами, які отримали підтримку шини PCI Express 4.0 з подвоєною пропускною здатністю щодо PCI-E 3.0. Правда для роботи відеокарти в такому режимі необхідна підтримка відповідного стандарту з боку центрального процесора і материнської плати. Тобто поки мова йде виключно про нову платформу з чіпсетом AMD X570 і процесорами Ryzen 3000 сімейства Matisse. До того ж для ігор пропускної здатності PCI-E 3.0 x16 більш ніж достатньо, тому такі переваги можуть позначитися хіба що в спеціалізованих завданнях, що вимагають підвищеної швидкості передачі даних по шині. Ну, і зачепив на перспективу, звичайно.

А ось для любителів пограти більш корисною можуть виявитися технології FidelityFX і Radeon Image Sharpening для підвищення чіткості картинки з мінімальними втратами продуктивності. FidelityFX передбачає контрастно-адаптивний спосіб підвищення різкості, який вимагає певної підтримки з боку розробника гри.

У свою чергу Radeon Image Sharpening (RIS) представляє своєрідний фільтр, який використовує схожий алгоритм поліпшення чіткості, але не настільки гнучкий в налаштуванні. Відзначимо, що RIS може працювати при використанні DirectX 12, Vulkan і DirectX 9. Цілому пласту ігор з DirectX 11 опція не доступна. Розробники вирішили сконцентруватися на роботі з новими API, а в іграх з DirectX 9 підтримка RIS з'явилася через простоту реалізації.

Відкрите на базі RDNA також отримали новий медіа-движок з апаратним Транскодування H.264 / H.265 / VP9 при високій частоті кадрів для якісного стрімінга. Поліпшено й інші види зв'язку швидкісних моніторів. Тепер одного кабелю DisplayPort досить для під'єднання екрана 4K @ 144 з підтримкою потокової компресії даних Display Stream Compression (DSC).

Radeon RX 5700 / 5700XT не підтримують трасування променів. AMD не відкидає цей метод побудови сцени, аргументуючи відсутність підтримки неготовністю екосистеми. При цьому розробники планують додати апаратні блоки обробки траєкторій поширення променів в модернізованої графічної архітектурі - RDNA 2. Трохи шкода, тому як підтримка усіма учасниками індустрії прискорила б розвиток гібридного рендеринга. Одних лише зусиль NVIDIA тут поки замало.

MSI Radeon RX 5700 8G

Всі стартові моделі Radeon RX 5700 / 5700XT доступні виключно в референсном дизайні з рекомендованими робочими частотами GPU / пам'яті. Пропозиції різних вендорів фактично відрізняються тільки упаковкою та стікерами на вентиляторах. В цьому відношенні модель від MSI також не стала винятком. MSI Radeon RX 5700 8 ГБ являє собою еталонний концепт, розроблений фахівцями AMD.

Зовні відеокарта виглядає як стилізований брусок з металевим кожухом графітового кольору. Такі форми цілком можуть сподобатися любителям практичною простоти. Двухслотовий адаптер має довжину 270 мм.

У конструкції кулера передбачена мідна випарна камера з набором пластин, а також масивний алюмінієвий кронштейн, що дозволяє прискорити відведення тепла від мікросхем пам'яті та силових елементів. Для обдування використовується один 70-міліметровий вентилятор відцентрового типу. Велика перевага кулерів подібної конструкції - висновок повітря за межі системного блоку.

Дійсно, верхній кожух в даному випадку досить щільно притиснутий по периметру до поверхні друкованої плати, тому що нагнітається повітря буде проходити через радіатор і виводитися через передбачені отвори на інтерфейсній панелі. Ці ідеальна компоновка для компактних систем з обмеженим внутрішнім простором і слабкою загальною вентиляцією корпусу. Однак вона має і свої недоліки. Найчастіше загальна ефективність подібних СО все ж нижче, ніж у версій з великими осьовими вентиляторами. До того ж охолоджувачі з «ТУРБІНКА» зазвичай і шумлять сильніше.


Зі зворотного боку друкованої плати не передбачено захисної пластини. Можливо від цього адаптер трохи втрачає в плані декору, але з відведенням тепла в такому варіанті менше проблем.

На інтерфейсній панелі розміщені чотири відеовиходу - три DisplayPort 1.4 і один повноформатний HDMI 2.0b. Значна частина заглушки перфорована великими вічками для виведення повітря. Це важливо, враховуючи принцип роботи системи охолодження.

Додаткове харчування подається через два коннектора на верхній кромці відеокарти. Один з роз'ємів має шість контактів, другий - вісім. Заявлений теплової пакет відеокарти становить 180 Вт. В цілому для такого TDP досить було б і одного 8-контактного роз'єму, але розробники передбачили додатковий запас. Рекомендована потужність БП для систем з Radeon RX 5700 - від 600 Вт.

У специфікаціях даної моделі на сайті MSI зазначена підтримка режиму CrossFire c можливістю об'єднати пару таких відеокарт. На жаль, але це лише помилка в описі. AMD не пропонує для нових Radeon таких можливостей, посилаючись на слабку поширеність многоадаптерних конфігурацій навіть серед захоплених гравців.

Повертаючись до практичної частини, відзначимо, що під час роботи відеокарти в режимі спокою вентилятор не зупиняється. Температура чіпа складає близько 30-35С. Цікаво, що розробники вже встигли внести деякі програмні коригування, відрегулювати алгоритм роботи вентилятора при мінімальному навантаженні. Зокрема в графічних драйверах Adrenalin 19.7.3 і більш пізніх обороти в спокої підвищено до 1150 об / хв, тоді як в попередніх версіях вентилятор обертався зі швидкістю близько 700 об / хв. Раніше температура GPU утримувалася на рівні 42-45С. З підвищенням обертів ефективність охолодження збільшилася. Хоча швидкість обертання зросла, в спокої відеокарта все ще працює досить тихо. У закритому корпусі розчути роботу адаптера буде непросто.

Під навантаженням обороти відцентрового вентилятора помітно збільшуються. Пікові значення по завершенню наших ігрових тестів - близько 2150 об / хв. Суб'єктивно рівень шуму в цьому випадку трохи нижче середнього. Ніякого дискомфорту немає, але любителям тиші швидше краще дочекатися альтернативних моделей з великими тихохідними вентиляторами. У випадку з референсом, незважаючи на пристойні обороти вентилятора, максимальна температура GPU підвищувалася до 81С. Режим прийнятний, але, з огляду на що генерується рівень шуму, в цілому хотілося б бачити менші значення. Більш ефективні кулери поліпшать ситуацію.

Однак не будемо забувати і про сильну стороні кольорів з відцентровими вентиляторами - практично весь нагріте повітря викидається за межі системного блоку, тоді як значна частина тепла від відеокарт з осьовими вертушками затримується в корпусі.

Розгін Radeon RX 5700 - справа тонка і не особливо допомагає збільшити кількість fps. Для форсування відеокарти можна використовувати стандартний засіб WattMan, інтегроване в повній версії драйверів. Попередньо варто підвищити обмеження енергоспоживання на 20%. Потім можна до 1850 МГц зрушити кордон допустимої робочої частоти, попутно намагаючись підібрати напруга живлення GPU за якого споживання енергії не перевищить обраний ліміт. Пошук оптимального поєднання частота / напруга може затягнутися, але для ентузіастів розгону процес може бути в задоволення.

Ефективну частоту чіпів пам'яті GDDR6 також можна збільшити, проте в драйвері максимальний поріг - 930 МГц (14 880 МГц), тобто всього на 6,3% вище номінальних 14 000 МГц.

NVIDIA GeForce RTX 2060 Super

Якщо для AMD анонс відеокарт Radeon RX 5700 з архітектурою RDNA - знакова подія, то для NVIDIA випуск GeForce RTX 2060 Super - планова оптимізація і перетрушування поточної лінійки. Практично рік тому каліфорнійці запропонували дискретну графіку GeForce RTX з процесорами на базі архітектури Turing. У розробників було достатньо часу на розвиток лінійки і підготовку до більш активних дій основного конкурента.

Поява адаптерів Super-серії - можливість освіжити асортимент своїх пристроїв. Випуск GeForce RTX 2060 Super не зажадав від NVIDIA значних зусиль, тому як вся апаратна база для її появи вже була готова відполірована до блиску. Для відеокарти використовується графічний процесор TU106 - той же GPU, що застосовується для RTX 2060/2070, але з оптимізованим кількістю активних функціональних блоків.

  GeForce RTX 2070 GeForce RTX 2060 Super GeForce RTX 2060
Найменування кристала TU-106-400A TU-106-410 TU106-200
Графічна архітектура Turing Turing Turing
Техпроцес виробництва 12 нм 12 нм 12 нм
Площа кристала 445 мм² 445 мм² 445 мм²
Кількість транзисторів, млрд 10,8 млрд. 10,8 млрд. 10,8 млрд.
Тактова частота GPU 1410/1620 МГц 1470/1650 МГц 1365/1680 МГц
Потокові процесори 2304 2176 1920
Текстурні блоки 144 136 120
Блоки растеризації 64 64 48
RT-ядра 36 34 30
Тензорні ядра 288 272 240
Пам'ять (тип, об'єм) GDDR6, 8 ГБ GDDR6, 8 ГБ GDDR6, 6 ГБ
Шина пам'яті 256 бит 256 бит 192 бит
Ефективна тактова частота пам'яті 14 000 МГц 14 000 МГц 14 000 МГц
Пропускна здатність пам'яті 448 ГБ/c 448 ГБ/c 336 ГБ/c
Енергоспоживання, Вт 175 Вт 160 Вт 160 Вт

Однак найбільш важливими поліпшеннями новинки стали збільшення обсягу пам'яті з 6 ГБ до 8 ГБ і розрядності шини передачі даних зі 192 до 256 біт. Після такого апдейта пропускна здатність підсистеми пам'яті підвищилася до рівня такої для GeForce RTX 2070 - 448 ГБ / c. Ну, а 8 ГБ в цілому - це вже стандарт для відеокарт такого класу. Тут швидше 6 ГБ у RTX 2060 сприймаються з пересторогою. Можна сказати, що GeForce RTX 2060 Super зараз виглядає такою, якою хотілося б бачити GeForce RTX 2060 в момент її анонсу. Однак, на все свій час.


Оцінюючи кількість активних функціональних блоків в TU106-410, збільшену частоту GPU, а також збільшений обсяг і розрядність шини пам'яті, можна говорити, що GeForce RTX 2060 Super навіть на перший погляд набагато ближче до RTX 2070, ніж до базової RTX 2060.

Нова модель підтримує всі технології, властиві пристроям серії GeForce RTX, включаючи трасування променів, DLSS, Variable Rate Shading, Mash Shading та інші.

До запуску нової лінійки NVIDIA підготувала референсну версію адаптера. Тут також не знадобилися особливі витрати. Для відеокарт використовується та ж платформа, що і для GeForce RTX 2070.

NVIDIA не обмежує виробників відеокарт в підготовці власних дизайнів. З огляду на сумісність з вже раніше випущеними рішеннями, ніяких складнощів з оригінальними пристроями немає. Не дивно, що всі партнери вже до моменту офіційного початку продажів запропонували свої версії GeForce RTX 2060 Super.

MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X

Компанія MSI запропонували відразу кілька версій адаптерів нової лінійки. Для порівняльного тестування ми використовували топову модифікацію - MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X.

Очікувано модель отримала заводський розгін графічного процесора, але на цей раз штатний буст порівняно невеликий. Замість рекомендованих 1470/1650 МГц маємо формулу 1470/1695 МГц.Чіпи пам'яті GDDR6 працюють на ефективних 14 000 МГц.

Зовнішній дизайн відеокарти вже добре впізнаваний. Це досить компактна модель з двослотовою системою охолодження. Загальна довжина адаптера - 248 мм.

Для моделі використовується кулер TwinFrozr 7 з досить потужним радіаторним блоком, що складається з набору алюмінієвих пластин, нанизаних на чотири нікельовані теплові трубки. У місці контакту радіатора передбачений мідний теплосприймач. Силові елементи і всі чіпи пам'яті також додатково охолоджуються.

Для обдування конструкції використовується пара осьових вентиляторів TORX FAN 3.0 діаметром 90 мм. Кулер передбачає гібридний варіант охолодження з зупинкою вентиляторів в режимі спокою.

Зі зворотного боку друкованої плати закріплена алюмінієва захисна пластина з перфорацією для відводу тепла.

На інтерфейсній панелі набір з чотирьох відеовиходів - трьох DisplayPort 1.4 і одного HDMI 2.0b.

Для підключення додаткового живлення на верхній кромці передбачений один 8-контактний роз'єм. Цікаво, що для прискореної відеокарти виробник заявляє про TDP в 175 Вт, тоді як в базовому варіанті для GeForce RTX 2060 Super теплової пакет визначений в рамках 160 Вт. Для системи з MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X розробник рекомендує використовувати БП потужністю від Потужність 550 Вт.

Як ми вже згадували, під час мінімального навантаження вентилятори системи охолодження зупиняються. На відкритому стенді без додаткового обдування радіаторний блок утримує температуру на рівні 45С.

Під навантаженням GPU прогрівався до 66с. Вентилятори працюють в асинхронному режимі. Один з них на піку обертався зі швидкістю близько 1500 об / хв, а частота обертання другого досягала 1800 об / хв з рідкісними флуктуаціями до 2100 об / хв. В цілому запропонована система охолодження добре справляється з відведенням тепла при відносно невисокому рівні шуму.

У базовому режимі під навантаженням графічний процесор прискорювався до 1980 МГц, однак типова робоча частота була трохи нижче - на рівні 1950 МГц.

Додатковий розгін відеокарти теж можливий. Адаптер дозволяє збільшити параметр Power Limit до 105%. Нам вдалося підвищити базову частоту до 1590 МГц (+ 8%), при цьому середнє значення прискорення склало 1815 МГц.

Після розгону максимальна фіксується частота GPU збільшувалася до 2115 МГц при середніх 2025-2050 МГц. Тобто прискорення безумовно має місце, але продуктивність буде підвищуватися не пропорційно збільшенню базової частоти.

Чіпи пам'яті GDDR6 також мають частотний запас, який можна використовувати. Замість встановлених 14 000 МГц мікросхеми стабільно працювали на 15800 МГц (+ 12,9%). З використанням 256-бітової шини відеокарти лінійки RTX 2060 Super і так отримали гарне збільшення пропускної здатності підсистеми пам'яті, але зайвою вона точно не буде.

Конфігурація тестового стенда

Процесор Intel Core i7-8700K (6/12; 3,7/4,7 ГГц) Intel
Материнська плата ASUS ROG MAXIMUS X Hero (Intel Z370) ASUS
Оперативна пам'ять HyperX Predator RGB DDR4-3600 16 ГБ (HX436C17PB3AK2/16) HyperX
Накопичувач Kingston KC2000 1 ТБ (SKC2000M8/1000G) HyperX
Блок живлення Thermaltake Toughpower Grand TPG-1200M (1200 Вт) Thermaltake
Монітор Acer Predator XB271HK (27″, 3840×2160) Acer

Енергоспоживання

Під час перевірки енергоспоживання платформ з різними відеокартами, максимальні значення прогнозовано показав ПК c GeForce RTX 2080 FE. А ось ситуація з Radeon RX 5700 і GeForce RTX 2060 Super виглядає куди цікавіше. Нагадаємо, що заявлений TDP для пристрою AMD - 180 Вт, а тепловий пакет моделі на TU106 - 160 Вт.

На практиці система з RX 5700 споживала на 15-20 Вт менше електроенергії, ніж новинка NVIDIA. Однак в даному випадку ми зробимо знижку на те, що досліджувати не референсна, а оригінальна модель RTX 2060 Super від MSI для якої виробник навіть в специфікаціях вказав TDP в 175 Вт.

В цілому можна говорити, що енергоспоживання обох моделей дуже схоже. І потрібно визнати, що це це величезний прорив для AMD. Внутрішні оптимізації архітектури та 7 нм техпроцес дозволили розробнику значно поліпшити енергоефективність, знявши питання про підвищений енергоспоживанні. Тепер AMD і NVIDIA в рівних умовах, хоча калифорнийцам вдалося досягти своїх результатів на 12-нанометрових GPU.

Найекономічнішою прогнозовано виявилася GeForce GTX 1660. Причому загальна відмінність енергоспоживання під навантаженням становить більше 100 Вт. Але тут також варто враховувати, що при меншій кількості кадрів / c знижується навантаження і на центральний процесор, це також впливає на загальний результат.

Ціна

Рекомендована вартість Radeon RX 5700 для американського ринку - $ 350. Під час анонса AMD встановила цінник для цієї моделі в $ 379, але ще до початку її офіційного продажу, після презентації новинок від NVIDIA, виробник знизив ціну на $ 30.

Відкрите вже доступні в Україні. Як ми згадували, все стартові моделі виконані в референсном дизайні і пропонуються за схожою роздрібної вартості - близько $ 420.

Що стосується GeForce RTX 2060 Super, то її рекомендована ціна в США - $ 400 (без податків). Відкрите цієї лінійки також дісталися до наших берегів. Роздрібна вартість пристроїв тут вже відрізняється в залежності від конкретного пристрою. Базові версії коштують від $ 480, а топові тюнінговані адаптери можуть пропонуватися навіть за $ 570. Вже згадана модель MSI GeForce RTX 2060 SUPER GAMING X на старті пропонується за ~ $ 520.

Підсумки

Radeon RX 5700 і GeForce RTX 2060 Super - дуже цікаві новинки і гідні варіанти для ігрових систем середньо-високого класу. Обидві моделі пропонують схожу продуктивність з невеликою перевагою пристрою на TU106. Хоча Radeon RX 5700 коштує трохи дешевше, GeForce RTX 2060 Super має апаратні блоки для обробки трасування променів і тензорні ядра для DLSS. У подібній ситуації вибір стає не настільки очевидним. Тут вже велику роль відіграють як особисті переваги, так і готовність в перших рядах оцінювати переваги гібридного рендеринга.

З випуском Radeon RX 5700 на базі 7-нанометрових GPU з новою архітектурою RDNA компанії AMD нарешті вдалося запропонувати дуже конкурентне рішення в середньому класі, якому не потрібно робити знижок на брак продуктивності або економічності. Хіба що референсні кулери не найкращий вибір для цінителів тиші, але це незабаром поправлять виробники відеокарт, які вже готують масу оригінальних моделей.

Модернізація GeForce RTX 2060 теж виявилася дуже вдалою. У «суперской» модифікації NVIDIA фактично виправила вузькі місця, збільшивши обсяг пам'яті і розрядність шини, тим самим краще пристосувавши її для ігор в режимі 1440p. Новинка демонструє продуктивність рівня GeForce RTX 2070, в середньому на 5-8% випереджаючи основного опонента - Radeon RX 5700. Наявність RT-обчислювачів і тензорних ядер також будуть не марні, але чи варто за них трохи доплатити - вирішувати вам.

Comments (0)

Ще немає жодного коментаря

Залиште свій коментар